12 грудня 2018 | A A A
В Державній аудиторській службі України діє телефон довіри. Зі скаргами, запитаннями та пропозиціями можна звертатися за номером (044) 425-80-30 протягом робочого дня
Пошук
«Грудень 2018»
ПнВтСрЧтПтСбНд
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
дата з:
по:
1

...
Головна  » Новини» Фінансова мілина українських портів версія для друку
Фінансова мілина українських портів 4 грудня 2018  |  Прес-служба Державної аудиторської служби України

Держаудитслужба провела заходи державного фінансового контролю морських портів та встановила, що на сьогодні галузь має інфраструктурні, управлінські і законодавчі проблеми та потребує багатомільярдних інвестицій.

Перевірка охопила такі державні підприємства: «Білгород-Дністровський морський торговельний порт» (ДП «Білгород-Дністровський МТП»), державне підприємство «Миколаївський морський торговельний порт» (ДП «Миколаївський МТП»), державне підприємство «Морський торговельний порт «Чорноморськ» (ДП «МТП «Чорноморськ»), державне підприємство «Стивідорна компанія «Ольвія» (ДП «СК «Ольвія»), державне підприємство «Морський торговельний порт «Южний» (ДП «МТП «Южний»), державне підприємство «Херсонський морський торговельний порт» (ДП «Херсонський МТП»).

Аудиторськими дослідженнями встановлено зниження рівня прибутковості морських портів у зв’язку зі значним зносом основних засобів (понад 70%), зменшенням обсягів перероблених портами вантажів та низку недоліків в управлінні, які негативно вплинули на фінансові результати діяльності та загальний фінансово-економічний стан портів.

Серед зовнішніх факторів, які негативно вплинули на фінансові результати портів, є недосконала правова база, високі портові збори, втрата конкурентоспроможності та транзитних вантажопотоків на ринку портових послуг, обмежені глибини підхідних каналів, що призводять до зменшення вантажопотоків.

Також затверджені показники фінансових планів Портів за капітальними інвестиціями постійно не виконуються. Капітальні інвестиції ДП «Білгород-Дністровський МТП» за 2017 рік становили лише 526 тис. грн при плані 12 470 тис. грн, а у ДП «МТП «Южний» за 9 місяців 2017 року план капітальних інвестицій виконаний лише на 17,5 відсотка.

Укладання договорів із приватними стивідорними підприємствами позбавило змоги Порти отримувати дохід від надання комплексу навантажувально-розвантажувальних робіт. До прикладу, через укладання таких договорів ДП «Білгород-Дністровський МТП» Порт не отримав додатково доходу на загальну суму 30 505,8 тис. гривень.

Суттєвим фактором, що загалом негативно впливає на фінансово-господарську діяльність Портів, є наявність неліквідних незавершених капітальних інвестицій. Скажімо, на балансі ДП «МТП «Южний» обліковуються такі об’єкти незавершених капітальних інвестицій на суму 15,5 млн грн. Своєю чергою, ДП «Білгород-Дністровським МТП» не забезпечено отримання економічної вигоди від капіталовкладень на загальну суму 6 677,89 тис. гривень.

Окрім того, протягом дослідженого періоду значні фінансові ресурси були спрямовані на реконструкцію та придбання об’єктів, які фактично не використовуються. Зокрема, ДП «Миколаївський МТП» витрачено 918,7 тис.  грн на капітальний ремонт будівлі, яку фактично не використовує та не передає в оренду.  Протягом дослідженого періоду ДП «Миколаївським МТП» непродуктивно витрачено коштів на суму 5 206,0 тис. грн на утримання майна, яке тривалий час не використовується в діяльності та не передане в строкове платне користування іншим суб’єктам господарювання.

Неефективні витрати ДП «МТП «Чорноморськ» на утримання та обслуговування таких об’єктів становили 7 600,0 тис. грн та витрати на амортизацію – 1 301,57 тис. грн. Відсутність змоги надання в користування зайнятих безхазяйним майном складських майданчиків ДП «Білгород-Дністровський МТП» призвела до втрати можливості отримати доходи за зберігання вантажу на суму 2 223,5 тис. гривень.

Аудитами виявлено укладання цивільно-правових договорів на виконання робіт і надання послуг за наявності штатних працівників, прямими посадовим обов’язками яких є виконання тих самих робіт, зокрема на ДП «Миколаївському МТП» та ДП «СК «Ольвія».

За результатами аудиторських досліджень з метою підвищення ефективності управління майном, покращання фінансових результатів діяльності Портів надано низку рекомендацій та пропозицій для врахування.

Нагадаємо, що Держаудитслужба у 2018 році (у квітні – серпні 2018 року) вперше провела аудит виконання бюджетних програм Укравтодором у 2015-2017 роках та ревізій фінансово-господарської діяльності обласних служб автомобільних доріг за аналогічний період.