15 жовтня 2019 | A A A
В Державній аудиторській службі України діє телефон довіри (044) 485-17-85, також громадяни можуть звернутися до Державної установи «Урядовий контактний центр» за номером 1545
Пошук
«Жовтень 2019»
ПнВтСрЧтПтСбНд
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
дата з:
по:
1

...
Головна  » Інформаційний каталог » Громадянам України » Звернення громадян» Права громадянина при розгляді заяви чи скарги та обов'язки уповноважених осіб щодо розгляду заяв чи скарг ( ст. ст. 18, 19 Закону України «Про звернення громадян») версія для друку
Права громадянина при розгляді заяви чи скарги та обов'язки уповноважених осіб щодо розгляду заяв чи скарг ( ст. ст. 18, 19 Закону України «Про звернення громадян») 20 листопада 2009

Громадянин, який звернувся із заявою чи  скаргою  до  органів державної влади, місцевого самоврядування,  підприємств,  установ, організацій незалежно  від  форм  власності,  об'єднань  громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

     особисто викласти  аргументи  особі,  що  перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;

     знайомитися з матеріалами перевірки;

     подавати додаткові матеріали  або  наполягати  на  їх  запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;

     бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;

     користуватися послугами  адвоката  або представника трудового колективу, організації,   яка   здійснює   правозахисну   функцію, оформивши  це  уповноваження у встановленому законом порядку;

     одержати  письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;

     висловлювати усно  або  письмово   вимогу   щодо   дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги;

     вимагати відшкодування збитків,  якщо вони стали  результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

 

 

Органи   державної   влади   і   місцевого    самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм  власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації,  їх  керівники  та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:

     об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;

     у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до

відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану  постанову;

     на прохання  громадянина  запрошувати   його   на   засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;

     скасовувати або  змінювати оскаржувані рішення  у   випадках, передбачених  законодавством  України,  якщо  вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій,  виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;

     забезпечувати поновлення  порушених  прав,  реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень;

     письмово повідомляти  громадянина  про  результати  перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;

     вживати заходів  щодо  відшкодування  у встановленому законом порядку матеріальних збитків,  якщо їх було завдано громадянину  в результаті  ущемлення його прав чи законних інтересів,  вирішувати питання про відповідальність  осіб,  з  вини  яких  було  допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін  довести  прийняте  рішення  до  відома  органу   місцевого самоврядування,  трудового  колективу  чи  об'єднання  громадян за місцем проживання громадянина;

     у разі  визнання  заяви  чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;

     не допускати  безпідставної  передачі  розгляду заяв чи скарг іншим органам;

     особисто організовувати  та  перевіряти стан розгляду заяв чи скарг  громадян,  вживати  заходів  до  усунення  причин,  що   їх породжують,  систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.