Головна сторінка
18 грудня 2014 | A A A
Підтримай Українську армію: зателефонуй або надішли смс на номер 565, один дзвінок або смс – 5 грн – єдиний номер для всіх мобільних операторів
Пошук



ua-star

Головна  » Результати діяльності » Аналітичні звіти  » 2010 » Звіт за 2010 рік» 2.23. Черкаська область версія для друку
2.23. Черкаська область 25 травня 2011

Контрольно-ревізійне управління в Черкаській області, як структурний підрозділ державної контрольно-ревізійної служби, у межах наданих повноважень, протягом 2010 року спрямовувало свою діяльність на забезпечення виконання покладених на нього завдань. 

Робота Управління була зосереджена на здійсненні контролю за законністю та ефективністю використання коштів бюджетів усіх рівнів, державних цільових фондів, державного і комунального майна, інших активів держави та територіальних громад.

Протягом звітного періоду найбільш масштабними контрольними заходами, проведеними працівниками Управління, були ревізії:

- використання коштів державного та місцевих бюджетів, виділених на фінансування музейної справи, поповнення експозицій музеїв на 3-х об’єктах контролю;

- фінансово-господарської діяльності національного дендрологічного парку „Софіївка”, що належить до сфери управління Національної академії наук України;

- використання коштів державного бюджету, спрямованих на підготовку кадрів вищими навчальними закладами у 8-ми навчальних закладах, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України;

- використання бюджетних коштів, виділених для забезпечення діяльності сил цивільного захисту на 5 об’єктах, підпорядкованих Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від Чорнобильської катастрофи;

- використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню у 11-ти управліннях праці та соціального захисту населення;

- фінансово-господарської діяльності Головного управління капітального будівництва облдержадміністрації, в тому числі використання коштів Стабілізаційного фонду на реалізацію інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів;

- фінансово-господарської діяльності ДП “Черкаський облавтодор” ВАТ ДАК “Автомобільні дороги України” та 26 його філій;

- окремих питань фінансово-господарської діяльності 3-х підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Державного комітету України із земельних ресурсів, в тому числі використання коштів Стабілізаційного фонду для здійснення заходів з безоплатних оформлення та видачі громадянам України державних актів на право власності на земельні ділянки;

- окремих питань фінансово-господарської діяльності 7-ми дочірніх підприємств ВАТ ДАК „Хліб України”;

- окремих питань фінансово-господарської діяльності Головного управління агропромислового розвитку облдержадміністрації та 15-ти управлінь агропромислового розвитку райдержадміністрацій;

- ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності 24-х підприємств, установ і організацій, підпорядкованих Державному комітету ветеринарної медицини України;

- фінансово-господарської діяльності 5-ти органів, установ та підприємств Державної кримінально-виконавчої служби України;

- фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг у Черкаській області.

Управлінням здійснювався операційний аудит в Управлінні магістральних газопроводів “Черкаситрансгаз” за результатом якого виявлено ризикових операцій на загальну суму 23,6 млн гривень.

До регіонального відділення Держфінмоніторингу було подано 27 інформацій про фінансово-господарські операції, що підлягають фінансовому моніторингу, на загальну суму 47,9 млн грн та до ГоловКРУ України для подальшої передачі Держфінмоніторингу України - 10 інформацій на загальну суму 19,4 млн гривень.

Працівниками Управління проведено державні фінансові аудити діяльності КП „Черкаська служба чистоти”, КП „Дирекція парків” та Комунального підприємства теплових мереж “Черкаситеплокомуненерго”.

У звітному році Управлінням за власною ініціативою були проведені державні фінансові аудити виконання бюджетів Корсунь-Шевченківського та Кам’янського районів, за наслідками яких районним державним адміністраціям були внесені пропозиції, що враховані у прийнятих даними суб’єктами розпорядчих документах.

Контроль за виконанням місцевих бюджетів здійснювався також шляхом проведення ревізій. Так, протягом року Управлінням було проведено ревізії бюджету Смілянського району та Черкаського міського бюджету.

Про результати контролю органам виконавчої влади та місцевого самоврядування було направлено 404 інформації, в тому числі 66 з проектами розпорядчих документів. За результатами направлених інформацій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування було прийнято 52 управлінських рішення (розпорядження, доручення, рішення тощо).

У рамках співпраці з фінансовими, казначейськими та податковими органами Управлінням погоджуються плани-графіки проведення контрольних заходів, а також виїзних перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, проводяться спільні контрольні заходи, здійснюється взаємне інформування.

Впродовж минулого року працівниками структурних підрозділів КРУ в області прийнято участь у 6 нарадах, що були організовані місцевими органами влади.

Протягом року вживались заходи щодо забезпечення належної взаємодії з правоохоронними органами. Так, у звітному періоді Управління надійшло850 звернень правоохоронних органів,  з яких 132 щодо проведення контрольних заходів, 227 – щодо виділення спеціалістів. До виконання прийнято 352 звернення. За результатами проведених контрольних заходів 345 матеріалів направлено до правоохоронних органів,

До правоохоронних органів передано матеріали 179 контрольних заходів за якими порушено 51 кримінальну справу. Також, за результатами участі працівників управління в якості залучених спеціалістів правоохоронними органами порушено 19 кримінальних справ.

Працівники управління брали участь у 55 нарадах й семінарах з працівниками бухгалтерій, економічних служб підконтрольних об’єктів, на яких обговорювалися проблемні питання щодо забезпечення законного використання коштів та майна підприємствами, установами та організаціями області, заходи з попередження фінансових та бюджетних порушень тощо.

З метою профілактики та недопущення в подальшому порушень фінансово-бюджетної дисципліни працівники Управління взяли участь у 40 колегіях та  нарадах обласних (районних) управлінь місцевих органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, районних та міських рад, з висвітленням на цих заходах типових порушень та результатів проведеної контрольно-ревізійної роботи.

За результатами контрольних заходів на сторінках всеукраїнських, обласних, міських та районних газет розміщено 177 публікацій, висвітлено 195 інформаційних матеріалів на радіо, 65 – на телебаченні та 673 - в інформаційних випусках інтернет-видань. Проведено 331 зустріч з питань діяльності управління із журналістами обласних та районних газет, місцевого радіо і телебачення, .

 

Загальні дані про результати контрольно-ревізійної роботи КРУ в Черкаській області

(тис. грн.)

Показники

Виявлено

Усунуто

2009 рік

2010 рік

2009 рік

2010 рік

1. Незаконні і не за цільовим призначенням проведені витрати, недостачі (розкрадання) коштів і матеріальних цінностей

 

 

 

 

- кількість підприємств, установ і організацій

491

477

Х

Х

- на суму

44850,5

87497,1

24359,6

44786,5

в тому числі бюджетних ресурсів

24167,5

40321,3

21446,2

16951,1

з них  державного бюджету

17448,6

26699,6

8983,5

9791,3

2. В тому числі недостачі (розкрадання) коштів і матеріальних цінностей в бюджетних установах

 

 

 

 

- кількість установ і організацій

46

49

Х

Х

- на суму

96,1

80,2

27,7

32,6

3. Недоотримано фінансових ресурсів

8949,3

27122,4

6065,6

16610,6

в тому числі  бюджетом

3799,1

7933

2001,5

2333,7

4. Фінансові порушення, що не призвели до втрат ресурсів:

з них

 

101866,3

 

115162,8

 

63270,8

 

60290,1

- заниження в обліку вартості активів та їх лишки

46048,6

36051,1

46020,8

35906,5

За даними звітності про результати контрольно-ревізійної роботи з перевірених протягом 2010 року 567 об’єктів різних форм власності незаконні, нецільові витрати, а також недостачі коштів і матеріальних цінностей виявлено на 477 підприємствах, в установі і організації на загальну суму майже 87,5 млн грн., в тому числі бюджетних ресурсів – на 40,3 млн грн., з яких понад 26,7 млн грн. (66,2 %) – кошти державного бюджету.

Крім того, виявлено недоотримані бюджетами всіх рівнів, бюджетними установами та організаціями, підприємствами всіх форм власності фінансові ресурси на загальну суму 27,1 млн грн., в тому числі бюджетами – на 7,9 млн гривень.

Фінансові порушення, що не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, виявлено на 278 об’єктах на суму 115,2 млн грн., з яких: взяття до сплати зобов’язань, що перевищують бюджетні асигнування, на суму 2,2 млн грн.; заниження в обліку вартості активів та невзяття їх на баланс на суму 36,1 млн грн.; завищення кредиторської заборгованості та зобов’язань перед фізичними особами майже на 809,4 тис. грн.; оплата за державні кошти вартості товарів, робіт і послуг без проведення процедури закупівлі – на 37,2 млн грн. тощо.

Серед порушень фінансово-бюджетної дисципліни найбільш поширеними є:

Порушення з оплати праці, штатної дисципліни:

Департаментом забезпечення діяльності виконавчого комітету Черкаської міської ради без відповідних рішень сесії міськради міському голові, 9-ти його заступникам та секретарю нараховано і виплачено премії на загальну суму 410,5 тис. гривень.

Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області на утримання посад майорів, лейтенантів та інспекторів, які не були передбачені штатними розписами, витрачено загалом 324,4 тис. грн. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Черкаською виправною колонією № 62 всупереч законодавству працівникам установи, які не мали спеціальних звань, було встановлено надбавку за вислугу років, в результаті чого зайво нараховано та виплачено 149,9 тис. грн. Шість посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Придніпровського району м. Черкас.

Порушення при здійсненні відрахувань до державних цільових фондів:

Черкаською виправною колонією № 62 безпідставно проводилось нарахування внесків по загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та соціальному страхуванню на випадок безробіття на суми індексації грошового забезпечення атестованих працівників установи, в результаті чого зайво втрачено 70,2 тис. гривень.

Безпідставне покриття за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб:

Квартирно-експлуатаційним відділом м. Черкаси покривалися видатки по забезпеченню комунальними послугами приміщень військових комісаріатів та приміщення Військового суду, які не перебувають на його балансі та є окремими юридичними особами, внаслідок чого ним безпідставно витрачено 1,5 млн грн. бюджетних коштів. Шість посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Незаконне списання коштів та матеріальних цінностей:

Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській області без погодження з Міністерством списано з балансу технічні засоби на суму 175,1 тис. гривень.

У Відділі освіти Чорнобаївської райдержадміністрації головним бухгалтером складалися договори та акти на закупівлю продуктів харчування на загальну суму 277,5 тис. грн. на вигаданих осіб, а кошти перераховувалися на власний особовий рахунок до установи банку. Трьох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до Чорнобаївської районної прокуратури та УСБУ в Черкаській області.

Зайве виділення (отримання) бюджетних коштів юридичним(и) особам(и) внаслідок завищення розрахунків:

Головним управлінням агропромислового розвитку Черкаської облдержадміністрації внаслідок порушення Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення  кредитів (надання недостовірних даних щодо придбання комбікормів та техніки і обладнання іноземного виробництва за зовнішньоекономічними договорами), зайво перераховано сільгоспвиробникам компенсації на загальну суму 2,5 млн грн. Одну посадову особу притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до УСБУ в Черкаській області.

Управлінням праці та соціального захисту населення Городищенської районної державної адміністрації зайво відшкодовано юридичній особі (АТП 17147) витрати з пільгового перевезення окремих категорій громадян внаслідок завищення останнім відповідних розрахунків на суму 532,8 тис. грн. Матеріали ревізії передано до УСБУ в Черкаській області.

Смілянською центральною районною лікарнею ім. Софії Бобринської при розрахунку потреби в бюджетних коштах не враховано наявні залишки медикаментів та паливно-мастильних матеріалів, в результаті чого з місцевого бюджету зайво виділено 166,2 тис. грн. Шість посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Зайва оплата за виконані роботи внаслідок завищення їх вартості чи обсягів:

Головним управлінням капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації внаслідок завищення 19-ма підрядними організаціями вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт на 24 об’єктах зайво витрачено 3,7 млн грн. коштів Стабілізаційного фонду, передбачених на реалізацію інвестиційних проектів соціально-економічного розвитку регіонів. П’ять посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до УДСБЕЗ ГУ МВС України в Черкаській області.

Шевченківським національним заповідником внаслідок завищення підрядником (Українська спеціальна реставраційна проектно-будівельна виробнича корпорація „Укрреставрація”) обсягів та вартості виконаних ремонтно-будівельних робіт з реконструкції та реставрації Будинку – музею Т.Г.Шевченка проведено зайві виплати бюджетних коштів на суму 2,1 млн грн. Сім посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Службою автомобільних доріг у Черкаській області внаслідок завищення підрядником вартості виконаних робіт йому зайво сплачено 951,3 тис грн. Двох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Національним дендрологічним парком „Софіївка” Національної академії наук України внаслідок завищення підрядниками обсягів виконаних ремонтно-будівельних робіт зайво сплачено 145,8 тис. грн. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Нецільове витрачання бюджетних коштів:

Правобережним міжрайонним управлінням водного господарства кошти в сумі 373,4 тис. грн., передбачені на захист територій від шкідливої дії вод, використано на роботи по благоустрою власної території, роботи по влаштуванню залізобетонної огорожі та берегоукріплення на території Управління, що знаходиться в межах м. Черкаси. П’ять посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Недоотримання фінансових ресурсів:

Маньківською селищною радою без укладення договорів оренди надано в користування приватним підприємцям, виробничим та торговим кооперативам земельні ділянки для ведення господарської діяльності, що призвело до недоотримання місцевими бюджетами орендної плати на суму 452,6 тис. грн. Сім посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Маньківського району.

Яснозірською сільською радою внаслідок надання у користування земельних ділянок за заниженими ставками та без укладання договірних відносин недоотримано коштів у сумі 271,9 тис. грн. Трьох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаського району.

Взяття до сплати зобов’язань на суми, що перевищують виділені бюджетні асигнування:

Квартирно-експлуатаційним відділом м. Черкаси понад затверджені бюджетні асигнування взято до оплати зобов’язань по розрахунках за комунальні послуги та енергоносії на суму 1,8 млн гривень.

Недоотримання фізичними особами належних їм виплат:

Головниим управлінням МНС України в Черкаській області грошові доходи працівників управління не індексувалися протягом 2008-2009 років, що призвело до недоотримання ними 149,8 тис. грн. П’ять посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Заниження в обліку вартості активів:

Корсунь-Шевченківським комунальним підприємством „Виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне управління” не проведено індексацію балансової вартості житлового фонду, що призвело до заниження в обліку вартості активів на загальну суму 13,3 млн грн. Двох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Подільською сільською радою Золотоніського району внаслідок непроведення індексації балансової вартості житлового фонду занижено вартість активів загалом на суму 2,6 млн гривень. Трьох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Про результати ревізії поінформовано Золотоніську міжрайонну прокуратуру.

Заниження в обліку сум боргових зобов’язань:

В обліку Відділу освіти виконавчого комітету Канівської міської ради не відображено поточну кредиторську заборгованість по розрахунках з Канівським комунальним підприємством теплових мереж за спожиті послуги з теплопостачання на суму 154,7 тис. грн. Про результати ревізії поінформовано Канівську міжрайонну прокуратуру.

Завищення в обліку вартості активів:

Комунальним підприємством „Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів” внаслідок подвійного відображення у бухгалтерському обліку вартості колектора „Чорний Яр” завищено вартість активів на суму 4,5 млн грн. Трьох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності.

Шевченківським національним заповідником внаслідок відображення в обліку вартості незавершеного будівництва по ремонтно-реставраційних роботах Будинку-музею Т.Г.Шевченка завищено в обліку вартість активів на суму 3,5 млн грн. Сім посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Матеріали ревізії передано до прокуратури Черкаської області.

Порушення законодавства про ліцензування певних видів господарської діяльності:

Чорнобаївським комунальним підприємством теплових мереж без відповідної ліцензії надано послуги з централізованого теплопостачання на суму 4,6 млн гривень.

Камянським комунальним підприємством теплових мереж без ліцензії надано послуги з централізованого теплопостачання на суму 2,5 млн гривень.

Комунальним підприємством „Орбіта” Рацівської сільської ради без відповідних ліцензій надано послуги з тепло- та водопостачання на суму 652,8 тис. гривень.

Порушення вимог тендерного законодавства:

Дочірнім підприємством ДАК „Хліб України”Тальнівський комбінат хлібопродуктів” без проведення тендерів придбано зерно пшениці, борошно, соя та інші матеріальні цінності на загальну суму 8,9 млн грн. Матеріали ревізії передано до УБОЗ ГУ МВС України у Черкаській області, про результати ревізії поінформовано прокуратуру Тальнівського району.

Дочірнім підприємством ДАК „Хліб України „Уманський елеватор” без застосування процедури закупівлі придбано зерно та паливно-мастильні матеріали на загальну суму 5,1 млн грн. Двох посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Про результати ревізії поінформовано прокуратуру м. Умань.

Академією пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в результаті укладання додаткових договорів про придбання обмундирування та продуктів харчування було завищено ціну по основному договору на 1,1 млн грн. та без проведення тендеру закуплено цих товарів ще на 2,7 млн грн. Про результати перевірки поінформовано прокуратуру Черкаської області.

У межах прав і наданих державою повноважень державною контрольно-ревізійною службою вжито відповідні заходи, в результаті яких у 2010 році забезпечено відшкодування і поновлення незаконних, нецільових витрат та недостач на суму 44,8 млн грн. та додаткове надходження фінансових ресурсів до бюджетів, бюджетних установ, організацій і підприємств на загальну суму 16,6 млн гривень.

Усунення порушень, що не призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечено в розмірі 60,3 млн грн. Зокрема, на 35,9 млн грн. поновлено в обліку вартість активів та оприбутковано їх лишки; на 683,4 тис. грн. попереджено незаконні видатки шляхом зменшення в обліку завищеної кредиторської заборгованості; на 2 млн грн. зменшено бюджетних призначень тощо.

З метою вжиття відповідних заходів до порушників фінансової дисципліни до правоохоронних органів у 2010 році передано 179 ревізійних матеріалів.

За порушення фінансової дисципліни органами ДКРС до адміністративної відповідальності притягнуто 958 посадових осіб. Загальна сума накладених адміністративних стягнень склала 182,9 тис. грн., з урахуванням попередніх періодів фактично сплачено 176,9 тис. гривень. 

За результатами проведених контрольних заходів органами ДКРС застосовано фінансові санкції до порушників фінансово-бюджетної дисципліни: в 108 випадках призупинено бюджетних асигнувань, в 221 - зупинено операції з бюджетними коштами та 48  розпорядникам зменшено бюджетні призначення/асигнування на суму 868,2 тис. гривень.

До дисциплінарної та матеріальної відповідальності в звітному періоді притягнуто 96 посадових осіб, в тому числі 2 - звільнено з займаних посад.

За результатами ревізій, якими виявлені порушення чинного законодавства, прийнято 491 постанову, рішення та накази.

 

Показники

2009 рік

2010 рік

5. Кількість кримінальних справ, порушених за матеріалами ревізій та перевірок

22

51

6. Передано ревізійних матеріалів на розгляд правоохоронним органам (кількість)

193

179

7. Притягнуто до адміністративної відповідальності  (ст. 164-2, 166-6 КУпАП) всього (осіб)

1102

911

- крім того, складено протоколів про адміністративне порушення  бюджетного законодавства (ст. 164-12 КУпАП)

101

110

- складено протоколів про адміністративне порушення  за порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти (ст. 164-14 КУпАП)

 

52

 

65

- загальна сума накладених адміністративних штрафів, тис. грн.

195,2

182,9

8. Притягнуто до дисциплінарної, матеріальної відповідальності

136

96

в тому числі звільнено із займаних посад

2

2