24 вересня 2017 | A A A
Пошук

...
Головна  » Результати діяльності » Аналітичні звіти  » 2011 » Звіт за 2011 рік» 3.3.2. Про діяльність КП „Київський метрополітен” версія для друку
3.3.2. Про діяльність КП „Київський метрополітен” 24 квiтня 2012

Ревізією фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства „Київський метрополітен” (далі – КП „Київський метрополітен”, Метрополітен, Підприємство) встановлено порушень фінансової дисципліни на загальну суму понад 71 млн грн, у тому числі таких, що призвели до збитків - на суму 1,8 млн гривень.

Зокрема, через неналежний контроль з боку замовника будівництва за виконанням та документуванням підрядними організаціями будівельних робіт були прийняті та оплачені за бюджетні кошти роботи, вартість яких визначена з порушенням норм чинного законодавства, в результаті чого Метрополітену завдано збитків на суму 1,7 млн гривень.

За відсутності фінансових можливостей (підприємство планово-збиткове) Метрополітеном у жовтні 2010 року надано спонсорську допомогу ТОВ „Сервіс Техноарт” для організації урочистої концертної програми з нагоди Міжнародного автопробігу в сумі 0,1 млн грн, чим завдано шкоди комунальному підприємству.

Внаслідок укладення із ЗАТ „Альфа-Банк” та ВАТ КБ „Хрещатик” кредитних угод на умовах сплати за користування кредитними коштами відсотків у розмірі 30-39 % річних, які за інформацією Національного банку України на 10-17 % перевищували існуючі на той час середньозважені ставки, Підприємством понесено додаткові витрати зі сплати відсотків за користування кредитними коштами на загальну суму 34 млн грн. Із цього обсягу додаткових витрат майже 26 млн грн було витрачено внаслідок невиконання Київською міськдержадміністрацією своїх зобов’язань щодо виділення з місцевого бюджету коштів на погашення відсотків та заборгованості за кредитом, згода на отримання якого була надана рішенням Київської міської ради від 14.06.2006.

З метою забезпечення виконання умов кредитних договорів Метрополітеном в порушення вимоги законодавства, на підставі рішень Київської міської ради, укладено з ВАТ КБ „Хрещатик” та Акціонерним комерційним промислово-інвестиційним банком договори на передачу у заставу вагонів метрополітену на загальну суму 207,3 млн гривень.

За рахунок власних коштів підприємством частково утримувалося Лінійне управління в метрополітені, підпорядковане ГУ МВС України в м. Києві, що призвело до зайвих витрат коштів на суму 11,3 млн гривень.

У 2009 році КП „Київський метрополітен” проведено тендер на придбання вагонів та укладено договір з переможцем торгів ТОВ „Укррослізинг” на постачання 100 вагонів метро на умовах фінансового лізингу на загальну суму майже 1,4 млрд грн, з яких вартість вагонів склала 800 млн грн, лізингові платежі – 590 млн гривень.

За умовами тендерної документації учасник повинен укласти попередній договір з продавцем – заводом-виробником або його офіційним дилером, який буде підтвердженням того, що у разі акцепту тендерної пропозиції учасника і укладення з ним договору по наданню фінансових лізингових послуг ним буде укладено основний договір на закупівлю вагонів метрополітену на умовах, визначених попереднім договором.

Фактично ТОВ „Укррослізингосновний договір уклало не з заводом - виробником, а з ТОВ „Фірма „Буенор” (м. Донецьк) на постачання 75 вагонів російського виробництва та з ВАТ „Крюківський вагонобудівний завод” - на постачання 25 вагонів.

В ході контрольних заходів ТОВ „Фірма „Буенор” за місцем його реєстрації не виявлено. Органами МВС України проводяться заходи щодо встановлення місцезнаходження зазначеного товариства та її керівника.

При цьому, за даними Київської регіональної митниці вагони російського виробництва на митну територію України постачало підприємство VICTORIA ALLIANCE LTD (Велика Британія) для ТОВ „Мервін” (м. Київ) у кількості 75 одиниць на загальну суму 32,5 млн доларів США. Відправка вагонів здійснювалося з території Литви.

Таким чином, залучення до виконання умов договору ряду посередницьких структур призвело до завищення його вартості розрахунково на суму 287,9 млн гривень.

Матеріали ревізії КП „Київський метрополітен” передано до Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України, а також до прокуратури м. Києва, Управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю ГУ МВС в м. Києві, Управління Служби безпеки України у м. Києві, Державної податкової адміністрації України за їх зверненнями та направлено окрему інформацію Генеральній прокуратурі України.

Враховуючи результати ревізії Кабінету Міністрів України внесено пропозиції доручити:

1. Правоохоронним органам, Державній митній службі України, Державній податковій службі України розглянути питання забезпечення контролю за дотриманням митного і податкового законодавства та законодавства у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом;

2. Київській міській державній адміністрації:

- розробити та подати на затвердження Київський міській раді проект порядку отримання та використання комунальними підприємства, установами та організаціями міста Києва кредитів, в якому обов’язково передбачити наявність дозволу Київської міської ради на отримання кредиту;

- внести на розгляд Київської міської ради пропозиції щодо скасування рішень про надання дозволів на передачу у заставу вагонів метрополітену як таких, що суперечать законодавству, та в подальшому не допускати фактів передачі в заставу майна, забороненого до приватизації;

- внести зміни до статуту КП «Київський метрополітен» в частині заборони передачі у заставу майна підприємства;

- заборонити при збитковій діяльності надання комунальними підприємствами, установами та організаціями міста Києва благодійної (спонсорської) допомоги юридичним та фізичним особам;

- вжити заходи для відшкодування збитків, завданих внаслідок недотримання державних будівельних норм, надання спонсорської допомоги тощо.