20 вересня 2018 | A A A
Пошук

...
Головна  » Результати діяльності » Аналітичні звіти  » 2013 » січень-червень» 3.3 Про результати ревізій бюджетів на території Донецької області версія для друку
3.3 Про результати ревізій бюджетів на території Донецької області 28 серпня 2013

Ревізією місцевих бюджетів на території Донецької області встановлено фінансових порушень на загальну суму 154,3 млн грн, з яких порушень, що призвели до збитків (недостачі, незаконні, нецільові витрати бюджетних коштів та недоотримання фінансових ресурсів), – 19,2 млн гривень.

Зокрема, Головним управлінням капітального будівництва Донецької облдержадміністрації (далі-УКБ) прийнято до оплати завищені  7-ма підрядниками обсяги та вартість виконаних будівельно-монтажних та ремонтно-будівельних робіт, внаслідок чого зайво витрачено коштів у сумі 1,4 млн гривень.

Крім того, у грудні 2011 року УКБ з порушенням чинного законодавства укладено 7 договорів з 4-ма підрядними організаціями на проведення ремонтно-будівельних робіт за рахунок коштів обласного бюджету та субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток регіонів. За вказаними договорами підрядним організаціям підрядним організаціям перераховано оплату у вигляді авансу у розмірі 100 % вартості робіт. Незважаючи на те, що термін виконання робіт у вказаних договорах визначений за календарним графіком – березень 2012 року, на початок 2013 року 3-ма підрядними організаціями не виконано будівельних робіт по 7-ми об’єктам будівництва на загальну суму 26,9 млн грн. При цьому, претензійно-позовна робота з питання невиконання підрядниками договірних умов не проводиться.

За несвоєчасне виконання підрядних робіт Сторонами в договорах передбачено штрафні санкції (пеню) тільки в розмірі облікової ставки Національного банку України, а не за середньою відсотковою ставкою банків на отримання позик юридичним особам, а також передбачено дію (чинність) 7-ми договорів підряду тільки до 31 грудня 2012 року.

Через порушення умов укладених договорів в частині не виконання робіт у визначений термін (01.04.2012), Управлінням нараховано пеню за обліковою ставкою НБУ в загальній сумі 2,4 млн грн, із якої фактично надійшло лише 0,3 млн грн, а решта (2,1 млн грн) рахується в заборгованості. При цьому позовну роботу щодо стягнення пені Управління веде тільки по одному підряднику на суму пені - 0,3 млн гривень.

Слід зазначити, що за умови нарахування пені за середньою відсотковою ставкою на отримання позик юридичним особам в філії „Донецьке РУ” АТ „Банк Фінанси та Кредит” за невиконання зазначеними підрядниками умов договорів належало б нарахувати пені в сумі 5,2 млн грн, що на 3,1 млн грн більше фактично нарахованої суми. 

Крім того, субпідрядною організацією ТОВ „СТЕК”, якою виконувались ремонтно-будівельні роботи та здійснювалось постачання обладнання в межах договірної ціни по об’єкту „Донецький обласний протипухлинний центр - реконструкція (будівлі патологоанатомічного корпусу)”, реалізовано генпідрядній організації МПП „Донспецтехбуд” обладнання по завищеній ціні загалом на суму 0,3 млн гривень.

При визначенні переможця процедури закупівлі проектних робіт по об`єкту „Реконструкція будівлі по вул. Чапаєва, 26 під обласний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів, м.Красний Лиман” УКБ допущено порушення вимог Закону України „Про здійснення державних закупівель”. Так, у грудні 2011 - січні 2012 року переможцем торгів визначено ДП „Донецький ДПІ „Донецькпроект”, керівником якого є Кізіменко Матвій Олегович. Наразі, Головою комітету з конкурсних торгів УКБ у цей період був начальник УКБ – Кізіменко Олег Олександрович, яким підписано договір за результатами проведеної процедури. Відповідно до особової картки ГоловУКБ ОДА Кізіменко М.О. є сином Кізіменко О.О.

Виконавчим комітетом Донецької міської ради прийнято до оплати фактично невиконані підрядниками обсяги ремонтно-будівельних робіт, внаслідок чого зайво витрачено 142,8 тис гривень. 

Комунальним підприємством по обслуговуванню адміністративних будинків (далі - КП) не вжито відповідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості за надані послуги відповідно до договорів, укладених зі структурними підрозділами Донецької облдержадміністрації, загалом в сумі 2,7 млн грн, з якої дебіторська заборгованість, по якій минув термін позовної давності, склала 609,2 тис. гривень.

Маріупольською загальноосвітньою школою-інтернатом І-ІІ ступеня № 2 Донецької обласної ради прийнято до оплати завищені підрядником ТОВ „Виробничо-комерційне підприємство „Техкомплект” обсяги та вартість виконаних ремонтно-будівельних робіт внаслідок чого зайво витрачено коштів у сумі 153,9 тис. гривень.

Волноваською станцією переливання крові та Станцією переливання крові м. Макіївки Головного управління охорони здоров’я Донецької облдержадміністрації за рахунок загального фонду кошторису в загальній сумі 220,4 тис грн проведено витрати, пов’язані із виплатою заробітної плати працівникам, які надавали платні послуги.

Крім того, виявлено факти неефективного використання фінансових ресурсів, виділених бюджету Донецької області з державного бюджету для придбання медичного обладнання для перинатальних центрів.

Так, Красноармійською центральною районною лікарнею 78 одиниць медичного обладнання на загальну суму 5,2 млн грн, отриманого лікарнею в порядку централізованого постачання від Головного управління охорони здоров’я Донецької облдержадміністрації, не введено в експлуатацію та воно не використовується у лікувальному процесі.

Водночас медичне обладнання у кількості 17 одиниць на загальну суму 317,3 тис грн, призначене для відділення інтенсивної терапії, не використовується за призначенням у зв’язку з неукомплектованістю штату медичним персоналом.

Також установлено недоотримання розрахункових доходів та виявлення резервів на загальну суму 131,2 млн грн, з яких по бюджету міста Донецька - 86,7 млн гривень.

Зокрема, невикористання органами місцевого самоврядування всіх можливостей для мобілізації фінансових ресурсів у межах чинного законодавства, безконтрольність за своєчасністю та повнотою надходження платежів до бюджетів унеможливлює зростання дохідної частини бюджету, через що бюджети різних рівнів втрачають значні суми доходів.

Так, через неприйняття рішення та неукладання договорів про пайову участь по об’єктах, уведених в експлуатацію, розрахункові втрати місцевого бюджету становлять 80,7 млн гривень.

Внаслідок неперерахування в повному обсязі до бюджету м. Донецька визначеної суми втрат сільськогосподарського виробництва, заподіяних вилученням сільськогосподарських угідь для потреб, не пов’язаних із веденням сільського господарства ТОВ „ОДОАКР”, ТОВ „ОРИЄМ” та ТОВ „Ріелті-Сервіс Плюс”, спеціальним фондом міського бюджету недоотримано надходжень на суму 2,7 млн гривень.

Аналогічно, через сплату суб`єктами господарювання орендної плати за земельні ділянки за заниженою ставкою бюджетом м. Донецька недоотримано фінансових ресурсів на суму 1,8 млн гривень.

Місцевими органами влади та місцевого самоврядування при розміщенні тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках не забезпечено своєчасне їх повернення та сплату нарахованих відсотків за користування, що призвело до втрат надходжень до відповідних бюджетів.

Зокрема, через незабезпечення повернення з депозитних рахунків АКБ „Європейський” та ТОВ „Укрпромбанк” коштів обласного бюджету на суму 104 млн грн та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів під час процедури ліквідації банків обласним бюджетом розрахунково недоотримано відсотків за користування тимчасово вільними бюджетними коштами на суму 68 млн гривень.

Незважаючи на наявні проблеми при виконанні місцевих бюджетів за видатками, їх кошти спрямовувались на непершочергові заходи – здійснення інших видатків за місцевими бюджетними програмами, за рахунок яких фактично проводиться утримання госпрозрахункових установ та організацій, а також установ, видатки на функціонування яких проводяться з інших бюджетів, внески до статутних капіталів тощо.

Зокрема, в порушення норм Бюджетного кодексу України під виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, заходи яких по своїй суті фактично є додатковим фінансуванням установ, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету та на виконання функцій, покладених на них законодавством, з місцевих бюджетів області державному бюджету надано субвенції на суму 61,5 млн грн. При цьому субвенції виділялись за наявності кредиторської заборгованості за загальним фондом обласного бюджету за окремими захищеними видатками.

Також, всупереч вимог бюджетного законодавства, з обласного бюджету проведено видатки в розмірі 5,7 млн грн на оплату комунальних послуг приміщень закладів охорони здоров’я, в яких розташовані клінічні кафедри Донецького національного медичного університету, та 3,5 млн грн - на утримання структурних підрозділів Управління освіти і науки Донецької ОДА, що не мають статусу юридичної особи.

Всупереч бюджетному законодавству з обласного бюджету на утримання Донецького обласного ліцею-інтернату витрачено 10,4 млн грн, тоді як зазначені видатки повинні проводитися за рахунок міського бюджету.

Водночас при формуванні, складанні та затвердженні місцевих бюджетів не враховано вимоги бюджетного законодавства щодо забезпечення повноти потреби захищених видатків (розрахунків за енергоносії, продукти харчування, медикаменти і перев’язувальні матеріали).

Так, при затвердженні на 2010-2011 роки 34 місцевих бюджетів області не виконано вимоги щодо забезпеченості в першочерговому порядку потреби на проведення розрахунків за енергоносії на 21,6 млн гривень.

При цьому, внаслідок неналежного контролю за дотриманням бюджетного законодавства Управлінням освіти і науки як головним розпорядником бюджетних коштів окремими підвідомчими закладами освіти (інтернати) завищено у 2012 році потребу в бюджетних коштах загального фонду обласного бюджету на придбання продуктів харчування на суму 1,9 млн грн, яку не профінансовано.

Крім того, органами місцевого самоврядування Донецької області перевищено рекомендовану Кабінетом Міністрів України типову чисельність працівників, що стало додатковим навантаженням на місцеві бюджети в розмірі 53,6 млн гривень.

Така ситуація негативно впливає на забезпеченість фінансовими ресурсами на оплату праці працівників інших галузей (освіти, охорони здоров’я та ін.) та, відповідно, зменшує фінансові можливості за обсягами асигнувань на їх утримання.

Вжитими під час ревізій заходами забезпечено відшкодування 2,1 млн грн фінансових порушень, які призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів.

Відповідно до положень Бюджетного кодексу України  за порушення бюджетного законодавства у 5 випадках застосовано заходи впливу (зупинено операцій з бюджетними коштами, зменшено обсяг бюджетних призначень тощо). За допущені порушення законодавства з фінансових питань на 30 посадових осіб об’єктів контролю складено протоколи про адміністративне правопорушення.

Про результати контрольних заходів поінформовано правоохоронні органи Донецької області.